Powrót do początku

Pielgrzymka do Ziemi Świętej z Parafii Najświętszej Marii Panny Królowej Polski w Olecku w dniach 7-14 marca 2013 roku.

V dzień -11 marca
Jordan spływający z gór Libanu utworzył Jezioro Galilejskie, zwane też Genezaret lub Tyberiadzkie.
Jedziemy na Górę Błogosławieństw, gdzie sprawowana jest msza święta.
Po drodze mijamy Magdalę, skąd pochodzili: Maria Magdalena, Marta i Łazarz. Mijamy plantację bananów, kwitnące hibiskusy, następnie płyniemy statkiem po Jeziorze Galilejskim. Błękitne niebo i słońce. Wszystko sprzyja do refleksji o kroczącym po wodzie Jezusie.
Później jedziemy do Kafarnaum, miasta Piotra i Andrzeja. W przerwie obiadowej spożywamy rybę Świętego Piotra, następnie nawiedzamy Kościół Prymatu Piotra, gdzie Pan Jezus powierzył Piotrowi swój kościół („…paś owce moje, paś baranki moje…”). Odmawiamy tutaj modlitwę Anioł Pański.
Później nawiedzamy Domus Galileo, gdzie odbywa się ostatni stopień przygotowania (rekolekcje) – drogi neokatechumenalnej. Następnie jedziemy na Wzgórza Golan. Zjazd z gór jest bardzo emocjonujący (różnica poziomów około 1000 metrów), strome i wąskie drogi zjazdowe. Modlitwa różańcowa pomaga w wyciszeniu emocji. Jedziemy na nocleg do Tyberiady.

Czekaj... program LightBox poprawnie działa po wczytaniu się wszystkich miniaturek.  Do nawigacji służą przyciski rozmieszczone u góry po obu stronach fotografii oraz na dole.

VI dzień -12 marca
Pierwszy Punkt to wjazd na Górę Tabor, przesiadamy się z autokaru do taksówek osobowych. Na Górze Tabor sprawowana jest Msza święta. Góra Tabor według relacji przewodnika jest wygasłym wulkanem, a Kościół Przemienienia Pańskiego na tej górze jest najpiękniejszym kościołem w Ziemi Świętej. Następnie jedziemy nad Jordan doliną Ezdran- najżyźniejsza w Izraelu (pszenica plon- 120 q/ha). Po drodze mijamy hodowlane stawy rybne, według opinii pana Jacka (naszego przewodnika) najsmaczniejsze karpie pochodzą właśnie z Izraela. Jedziemy drogą, a po obu stronach są tereny zaminowane. Nad Jordanem Ks. Proboszcz odmawia modlitwę- odnowienie Chrztu Świętego. Wchodzimy do rzeki, by symbolicznie zamoczyć się w wodzie, w której Jan Chrzciciel udzielił Chrztu samemu Jezusowi.
Następnie jedziemy do Jerycha, najstarszego miasta świata, pierwszego miasta zdobytego przez Izraelitów po wyjściu z Egiptu. Mijamy Górę Nebo-miejsce śmierci Mojżesza. Ponad Jerychem wznosi się Góra Kuszenia. W Jerychu atrakcją jest drzewo, wiekowa sykomora, na którą według Ewangelii Św. Łukasza, wszedł Zacheusz, aby zobaczyć Pana Jezusa.
Później jedziemy do Betanii ( Ziemia Niczyja), tutaj często zatrzymywał się Jezus idąc do Jerozolimy.
Jedziemy na nocleg do Jerozolimy do hotelu na Górze Oliwnej.

VII dzień -13 marca
Rozpoczynamy dzień Mszą świętą w Bazylice Getsemani, zwaną Bazyliką Agonii. Największa uwagę pielgrzymów skupia prezbiterium świątyni, gdzie przed głównym ołtarzem widoczna jest duża część skały, na której Jezus modlił się w noc przed męką. Skała otoczona jest koroną cierniową z oliwnymi gałęziami wykonanymi z żelaza. Pielgrzymi modlą się przy skale, jest czas na refleksję osobistą.
Następnie zwiedzamy Ogród Oliwny i kościół „ Dominus Flevit”, czyli „Pan Zapłakał”. W tym miejscu według Ewangelii Pan Jezus zapłakał nad Jerozolimą.
Nawiedzamy cmentarz żydowski, przewodnik opowiada o tradycji pogrzebów żydowskich, zmarły chowany jest w całun, w pozycji embrionalnej. Pogrzeb zawsze odbywa się w dniu śmierci.
Przejeżdżamy do Ain Karin, gdzie zwiedzamy Kościół Nawiedzenia Św. Elżbiety i Narodzenia Jana Chrzciciela. Następnie jedziemy do Yad Vashem - Instytutu Pamięci Męczenników i Bohaterów Holocaustu. Znajduje się tam między innymi Muzeum Pamięci, ogród „Sprawiedliwy Wśród Narodów Świata”. W ogrodzie tym znajdują się drzewa upamiętniające Polaków, którzy ratowali Żydów w czasie II wojny światowej. Wspomniane są tam między innymi: Irena Sendlerowa, Zofia Kossak- Szczucka. Znajduje się tam również replika pomnika Getta Warszawskiego.
Później zwiedzamy stare miasto Jerozolimy, jedziemy pod Ścianę Płaczu, przy której modlimy się, a w szczelinach kamiennego muru zostawiamy karteczki z prośbami do Boga.
Na koniec dnia nawiedzamy Kościół Świętej Anny, wybudowany w miejscu, gdzie znajdował się dom rodziców Maryi- Joachima i Anny. W pobliżu kościoła znajduje się sadzawka Betesda, gdzie Pan Jezus uzdrowił paralityka.
Wracamy na ostatni nocleg.

Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze

VIII dzień – 14 marca
Żegnamy Ziemię Świętą. Pobudka o godzinie 6.00, śniadanie – 6.30, wyjazd autokarem na lotnisko Ovda- 7.15.
Odprawa celna przebiega bardzo sprawnie.
W Warszawie lądujemy planowo o godzinie 18.00 i tutaj wita nas zimowa aura.

Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze Kliknij aby obejrzec w pelnym rozmiarze

Dzień I, II, III IV

Parafia Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Olecku Ostatnia zmiana: 15 maja, 2013